Ніжинська об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Чернігівській області інформує

30-11-2017
Податкова інформує

Ніжинська об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Чернігівській області інформує:

- Оподаткування операцій з реалізації конфіскованих транспортних засобів, вилучених митницями ДФС за порушення митного законодавства;

- Щодо обміну електронними документами з контролюючими органами;

- У яких обсягах та за яких умов громадяни можуть переміщувати через кордон алкогольні напої та тютюнові вироби;

-  До відома платників податків!;

- Про сплату земельного податку юридичною особою у разі припинення права постійного користування земельною ділянкою ;

- Який порядок оподаткування ПДВ новорічних подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей;

-  У фіскальній службі Чернігівщини триває робота із запобігання та протидії корупції;

-  За наслідками документальної перевірки до бюджету надійшло близько 2 мільйонів гривень;

-  Фіскальний чек – запорука захисту покупцем своїх прав;

- Юристи фіскальної служби Чернігівщини виграли в судах більше 506 мільйонів гривень;

-У фіскальній службі області проаналізували причини відмов у реєстрації платником ПДВ;

- Про врахування банками балансової вартості активів (кредитів) при розрахунку різниці відповідно до положень п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 Податкового кодексу України.

_______________________________________________

Оподаткування операцій з реалізації конфіскованих транспортних засобів, вилучених митницями ДФС за порушення митного законодавства

У Державній фіскальній службі повідомляють, що згідно з частиною другою статті 1 Митного кодексу України (МКУ) відносини, пов’язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Пунктом 1 частини першої статті 289  МКУ визначено, що обов’язок зі сплати митних платежів виникає у разі ввезення товарів на митну територію України – з моменту фактичного ввезення цих товарів на митну територію України. Водночас, згідно з пунктом 4 частини першої статті 290 МКУ обов’язок із сплати митних платежів припиняється якщо товари конфіскуються відповідно до цього Кодексу.

Частиною другою статті 243 МКУ передбачено, що товари, транспортні засоби, зазначені у пункті 3 статті 461 МКУ, конфісковані за рішенням суду, підлягають реалізації, а у випадках, передбачених законодавством, - безоплатній передачі у володіння і користування або переробці, утилізації чи знищенню у строки, встановлені законодавством для виконання судових рішень.

Відповідно до частини дев’ятої статті 243 МКУ товари, зазначені у частині другій цієї статті, реалізуються в порядку, встановленому законодавством, на митних аукціонах, редукціонах або за договором комісії за цінами, визначеними згідно із законодавством України про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність та Податковим кодексом України.

Об'єктами оподаткування митом є товари, транспортні засоби, що реалізуються відповідно до статті 243 МКУ (пункт 3 частини першої статті 277 МКУ).

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 276 МКУ особа, яка реалізує товари, транспортні засоби відповідно до статті 243 МКУ, є платником мита.

Пунктом  «а» підпункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України
(далі – ПКУ) встановлено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з  постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 ПКУ, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

При цьому, для цілей оподаткування податком на додану вартість платником податку є особа, що проводить операції з постачання конфіскованого майна, знахідок, скарбів, майна, визнаного безхазяйним, майна, за яким не звернувся власник до кінця строку зберігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходить у власність держави (у тому числі майна, визначеного у статті 243 МКУ, незалежно від того, чи досягає вона загальної суми операцій із постачання товарів/послуг, визначеної пунктом 181.1 статті 181 цього Кодексу, а також незалежно від того, який режим оподаткування використовує така особа згідно із законодавством (підпункт 6 пункту 180.1 статті 180 ПКУ).

Крім того, згідно з підпунктом 213.1.4 пункту 213.1 статті 213 ПКУ об’єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації конфіскованих підакцизних товарів, до яких належать зокрема автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб i більше, транспортні засоби для перевезення вантажів. Платником акцизного податку є особа, яка реалізує конфісковані підакцизні товари (підпункт 212.1.4 пункту 212.1 статті 212 ПКУ).

Згідно з частиною першою статті 541 МКУ постанова суду (судді) про накладення адміністративного стягнення за порушення митних правил у частині конфіскації виконується державним виконавцем в установленому законом порядку. Також частинами першою та другою статті 62 Закону України «Про виконавче провадження» (далі – Закон) передбачено, що виконання рішень про конфіскацію майна здійснюється органами державної виконавчої служби в порядку, встановленому цим Законом. Реалізація конфіскованого майна здійснюється в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з положеннями статті 61 Закону реалізація арештованих (конфіскованих) транспортних засобів здійснюється шляхом електронних торгів, порядок проведення яких визначається Міністерством юстиції України. Наразі організатором відповідних електронних торгів є державне підприємство «СЕТАМ», яке належить до сфери управління Міністерства юстиції України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 26 грудня 2001 року № 1724 (далі – постанова № 1724) затверджено Порядок обліку, зберігання, оцінки вилученого митницями ДФС майна, щодо якого винесено рішення суду про конфіскацію, передачі його органам державної виконавчої служби і розпорядження ним (далі – Порядок).

Порядком передбачено, що державний виконавець одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження про конфіскацію майна призначає суб'єкта оціночної діяльності, про що повідомляє митницю ДФС для підготовки за встановленою формою довідки про визначення вартості майна після нарахування усіх податків і зборів, що підлягають сплаті при переміщенні зазначеного майна через митний кордон України (пункт 8 Порядку).

Зазначена довідка передається суб’єкту оціночної діяльності для врахування під час оцінки майна розміру податків і зборів, що підлягають сплаті під час переміщення майна через митний кордон України. У подальшому звіт про оцінку майна перевіряється митницею ДФС в частині правильності врахування розміру податків і зборів при визначенні ринкової вартості майна. У разі неврахування чи врахування не в повному обсязі розміру податків і зборів при визначенні ринкової вартості майна приймається рішення про проведення повторної оцінки (пункт 9 Порядку).

Також абзацом четвертим пункту 11 Порядку взаємодії органів державної виконавчої служби та митних органів при переданні майна, конфіскованого за рішеннями судів, та розпорядженні ним, затвердженого наказом Міністерства юстиції України, Державної митної служби України від 12.10.2009 № 1833/5/943, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.10.2009 за № 978/16994, наголошено про заборону передання на реалізацію конфіскованого майна до повного  узгодження оцінки такого майна державним виконавцем та митницею.

Абзацом другим пункту 2 постанови № 1724 установлено, що кошти, які надійшли на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби від реалізації вилученого митницями ДФС майна, щодо якого винесено рішення суду про конфіскацію, та податки і збори зараховуються у визначених законом випадках до державного бюджету після відшкодування витрат виконавчого провадження. При цьому податки і збори, що підлягають сплаті при переміщенні майна (товарів і транспортних засобів) через митний кордон України, перераховуються митниці ДФС, яка здійснила вилучення майна, для подальшого зарахування до державного бюджету в установленому порядку.

Відповідно до абзацу шостого пункту 11 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року № 1371), державна реєстрація конфіскованих транспортних засобів, ввезених на митну територію України без сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), що передбачені законодавством під час імпорту таких засобів, проводиться за умови подання документів про внесення таких податків і зборів (обов'язкових платежів).

Враховуючи вищезазначене, реалізація конфіскованих за матеріалами митниць ДФС транспортних засобів можлива виключно за умови врахування в їх оціночній вартості розміру визначених законодавством податків. Факт зарахування до державного бюджету податків від реалізації конфіскованого транспортного засобу, зокрема для цілей його державної ресторації, може бути підтверджено митницею ДФС, за матеріалами якої такий транспортний засіб було конфісковано.

_______________________________________________

Щодо обміну електронними документами з контролюючими органами

Державна фіскальна служба України повідомляє, що 15.11.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827, який розроблено з метою нормативно-правового врегулювання обміну електронними документами з контролюючими органами.

Основними організаційно-правовими засадами Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами визначено:

електронний документообіг здійснюється на підставі Договору про визнання електронних документів (Договір), який укладається шляхом приєднання платника до Договору на підставі заяви про приєднання, що надсилається платником до контролюючого органу в електронному вигляді;

Договори та пов’язані з ними повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (ЕЦП), які станом на день набрання чинності наказом є чинними, продовжують діяти до виникнення визначених Порядком підстав;

електронні документи, що надходять до контролюючих органів від суб’єктів електронного документообігу на підставі діючих Договорів, приймаються до обробки;

фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються суб’єктами електронного документообігу та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням ЕЦП.

Повідомляємо, що 01.12.2017 відповідно до вимог наказу № 557 у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» буде розміщено договори про визнання електронних документів для перегляду та надання платникам можливості подальшого приєднання до договору за основним місцем обліку. У зв’язку із запровадженням з 01.01.2018 інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний кабінет» відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637 «Про затвердження Порядку функціонування Електронного кабінету», який зареєстровано у Міністерстві юстиції України 01.08.2017 за № 942/30810, можливість подання Заяви про приєднання до Договору забезпечуватиметься, починаючи з 01.01.2018.

З метою створення комфортних умов для доопрацювання розробниками власних програмних забезпечень, а також формування і подання платниками Заяви про приєднання до Договору за формою згідно з наказом № 557, електронні формати такої Заяви (а також Повідомлення про надання інформації щодо ЕЦП, Заяви про припинення дії Договору,      Повідомлення про припинення дії Договору) розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність / Інформаційно-аналітичне забезпечення / Реєстр електронних форм документів / Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів)».

У період з 01.12.2017 по 01.01.2018 Договори укладатимуться за формою, що діяла до набрання чинності наказу № 557. 

_______________________________________________

У яких обсягах та за яких умов громадяни можуть переміщувати через кордон алкогольні напої та тютюнові вироби

Ввезення на митну територію України громадянами алкогольних напоїв та тютюнових виробів визначається ст. 376 Митного кодексу України від 13.03.2012 № 4495 - VI зі змінами та доповненнями (далі – МКУ), відповідно до якої:

1. Ввезення на митну територію України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку, не допускається.
2. Громадяни, які досягли 18-річного віку, можуть ввозити алкогольні напої та тютюнові вироби на митну територію України в ручній поклажі або супроводжуваному багажі без сплати митних платежів та без письмового декларування у таких кількостях із розрахунку на одну особу:

1) 200 сигарет або 50 сигар чи 250 грамів тютюну, або ці вироби в наборі загальною вагою, що не перевищує 250 грамів;

2) 5 літрів пива, 2 літри вина, 1 літр міцних (із вмістом спирту більш як 22 %) алкогольних напоїв.

Умови вивезення (пересилання) громадянами товарів за межі митної території України визначаються ст. 371 МКУ.

Водночас, відповідно до ч. 4 ст. 373 МКУ не допускається вивезення за межі митної території України алкогольних напоїв та тютюнових виробів громадянами, які не досягли 18-річного віку.

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 214).

_______________________________________________

До відома платників податків!

Головне управління ДФС у Чернігівській області доводить до відома платників податків, що 21.11.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків» (далі - Наказ № 822), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 25.10.2017 за № 1306/31174, згідно з яким втратив чинність наказ Міністерства доходів і зборів України від 10.12.2013 № 779 «Про затвердження Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 26.12.2013 за № 2211/24743.

Наказом № 822 затверджено Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, яке розроблено відповідно до статей 63 та 70 глави 6 розділу II Податкового кодексу України з метою визначення єдиної методики реєстрації фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

З текстом Наказу № 822 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно- довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.uа).

_______________________________________________

Про сплату земельного податку юридичною особою у разі припинення права постійного користування земельною ділянкою

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників, що відповідно до п.286.1 ст.286 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Статтею 4 Закону України від 01.07.2004 №1952 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінами передбачено, що державній реєстрації підлягають, зокрема, право постійного користування.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році (п.287.1 ст.287 ПКУ).

При переході права власності на земельну ділянку від одного власника – юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 01 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником – починаючи з місяця, в якому він набув право власності (п.286.5 ст.286 ПКУ).

Отже, у разі припинення права постійного користування земельною ділянкою державної або комунальної власності у визначеному законодавством порядку, юридична особа сплачує земельний податок за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про припинення права постійного користування земельною ділянкою.

_______________________________________________

Який порядок оподаткування ПДВ новорічних подарунків та квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей

Напередодні святкових новорічних заходів виникає багато питань стосовно правильності оподаткування новорічних подарунків.

Головне управління ДФС у Чернігівській області нагадує, що преамбулою Закону України від 30 листопада 2000 року №2117-III «Про звільнення від оподаткування грошових коштів, які спрямовуються на проведення новорічно-різдвяних свят для дітей та на придбання дитячих святкових подарунків» із змінами та доповненнями (далі – Закон №2117) визначено, що цей Закон регулює деякі питання фінансування заходів, пов’язаних з організацією новорічних і різдвяних свят для дітей і підлітків, як виняток із загальних положень, встановлених Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року №2755-VI.

Відповідно до ст.2 Закону №2117 звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповуються за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій. При цьому суми податку, сплачені виробниками дитячих святкових подарунків за придбання сировини та матеріалів для їх виробництва, відносяться до складу валових витрат і до податкового кредиту не включаються.

Згідно зі ст.5 Закону №2117 цей Закон діє щорічно в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року.

Тобто, операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків, а також квитків на новорічно-різдвяні заходи для дітей, що закуповуються за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, профспілкових комітетів підприємств та організацій, інших неприбуткових організацій, щорічно в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року, звільняються від оподаткування ПДВ. Це роз’яснення розміщене на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія питання 101.04). 

_______________________________________________

У фіскальній службі Чернігівщини триває робота із запобігання та протидії корупції

Одним з найважливіших напрямків роботи підрозділів внутрішньої безпеки фіскальної служби є запобігання та протидія корупції. У відділі внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Чернігівській області ГУ ДФС у Чернігівській області повідомляють, що у поточному році виявлено 29 порушень (у тому числі 11 кримінальних та 3 - адміністративних), допущених працівниками податкових та митних органів під час виконання ними службових обов’язків.

До дисциплінарної відповідальності притягнуто 15 працівників, 1 - звільнений з органів ДФС, 23 - винесено офіційні застереження. Про підозру у вчиненні злочинів повідомлено 2 працівникам, обвинувальні акти по ним направлені до суду. Відносно двох працівників обвинувальні вироки вже набрали законної сили.

Начальник відділу внутрішньої безпеки Сергій Щербинін наголосив, що співробітниками відділу проводиться системна профілактична робота, спрямована на упередження можливих корупційних проявів у сфері службової діяльності. Важливий аспект у даному напрямку роботи – підтримання зворотного зв’язку з платниками податків та підприємцями. Для цього у Головному управлінні ДФС в області цілодобово працює телефон «Довіри»: (0462) 668-522, звернення у письмовому вигляді приймаються за адресою: 14000, м. Чернігів, вул. Реміснича, 11. Також громадяни мають можливість звернутися особисто до керівника відділу внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Чернігівській області. Записатися на особистий прийом можна за номером (0462) 652-975.

_______________________________________________

За наслідками документальної перевірки до бюджету надійшло близько 2 мільйонів гривень

На підставі ухвали слідчого судді підрозділами аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області було проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ "А".

В ході перевірки встановлено, що ТОВ "А" реалізувало готову продукцію фіктивному підприємству. Вироком місцевого суду  посадова особа цього підприємства була визнана винною у вчиненні злочину передбаченого ч.2 ст.205 КК України та у створенні фіктивного підприємства.

Відстеження номенклатури товарів по ланцюгу постачання та визначення схеми руху товарів від безпосереднього виробника (ТОВ «А») до підприємства-покупця показало, що ТОВ «А» було реалізовано готову продукцію. Факт реалізації підтверджено даними бухгалтерського обліку.

Водночас підприємство-покупець  декларувало у податковій звітності придбання та реалізацію зовсім іншої продукції. Це свідчило про відсутність фактичного руху товарів, фіктивність господарських операцій та  ухилення від сплати  податків.

Отже, грошові кошти, що надійшли на банківський рахунок ТОВ «А» від підприємства-покупця є безповоротною фінансовою допомогою, оскільки зазначена сума грошових коштів отримана не за придбану готову продукцію.

При  отриманні безповоротної фінансової допомоги, оскільки така допомога не передбачає її повернення, набувач такої допомоги, в бухгалтерському обліку повинен відобразити її відповідно до положень бухгалтерського обліку — у складі доходів.

За наслідками проведеної перевірки, було встановлено заниження грошового зобов’язання ТОВ «А» по податку на прибуток та нараховано штрафні санкції на загальну суму близько 2 млн.гривень. На даний час донарахована сума надійшла  до державного бюджету.

_______________________________________________

Фіскальний чек – запорука захисту покупцем своїх прав

У Головному управлінні ДФС у Чернігівській області повідомили про аналіз ситуації у сфері реалізації паливо-мастильних матеріалів на АЗС міста й області.  Фахівці наголошують, що застосуванням належним чином зареєстрованих та опломбованих касових апаратів (далі - РРО) при реалізації паливо-мастильних матеріалів є, у певній мірі, гарантією якості придбаного пального. На підставі фіскального чека покупець може скористатись правами, що гарантовані Законом України «Про захист справ споживачів», у тому числі повернути неякісний продукт або отримати відшкодування завданих збитків. 

З метою забезпечення повноти та достовірності даних про обсяги реалізації пального, а отже і сплати  належних податків, нормами пункту 11 статті 3 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР (далі - Закон) встановлено обов’язок суб’єктів господарювання зазначати у розрахункових документах РРО код УКТ ЗЕД при реалізації пального.

Попереднім аналізом, проведеним аудиторами фіскальної служби, встановлено: деякі суб’єкти господарювання декларують дуже низькі обсяги реалізації палива (скрапленого газу). Якщо порахувати їх витрати на заробітну плату працівникам, комунальні платежі та обслуговування, то взагалі відсутня економічна доцільність роботи такої АЗС. Крім того, декларування такими суб’єктами господарювання незначних обсягів реалізації пального свідчить, що не всі розрахункові операції при продажу палива здійснюються через реєстратор розрахункових операцій. Таким чином вони реалізують не обліковану продукцію.

Це підтверджують і результати перевірок. У поточному році вилучено більше 13 тисяч літрів не облікованих паливо-мастильних матеріалів, застосовані штрафні санкції за порушення порядку застосування РРО на суму майже 40 тисяч гривень.

Шановні підприємці, ще раз наголошуємо на необхідності чітко дотримуватися норм законодавства та попереджаємо про відповідальність за їх порушення. Застосування РРО це один із кроків до цивілізованого суспільства, де кожен споживач може захистити свої права, а кожен платник сплачує належні податки. Шановні покупці, завжди вимагайте та отримуйте касовий чек, сплачуючи за товар або послуги.

_______________________________________________

Юристи фіскальної служби Чернігівщини виграли в судах більше 506 мільйонів гривень

Станом на 1 листопада 2017 року на розгляді в судах за участю органів ДФС Чернігівської області перебувало 742 справи різних категорій (з урахуванням справ, що перейшли з попередніх років) на загальну суму 1712 млн. гривень.

Судовими інстанціями з початку поточного року розглянуто 368 справ на суму близько 741 млн.гривень.

Із загальної кількості адміністративних справ за позовами платників податків до територіальних органів ДФС Чернігівської області  більшу частину складають справи про визнання недійсними / нечинними податкових повідомлень – рішень. Так, протягом січня – жовтня 2017 року на розгляді у судах знаходилось 276 таких справ на суму 1436,6 млн. грн. З них розглянуто 73 справи на 622,3 млн. грн., з яких на користь органів ДФС - 39 справ на суму 387,6 млн.гривень.

Як повідомила начальник юридичного управління Головного управління ДФС у Чернігівській області Ніна Соловей, юристи фіскальної служби області за десять місяців виграли для казни понад 506 млн.грн. по 327 справам, що складає майже 89 відсотки від кількості розглянутих справ та більше 68 відсотків  від суми позовних вимог.

Основними факторами задоволення переважної кількості розглянутих справ у судах на користь органів ДФС області є підвищення рівня контрольно – перевірочної роботи, претензійно-позовної роботи та удосконалення ефективності роботи із захисту у судах позиції відомства фахівцями юридичного управління.

_______________________________________________

У фіскальній службі області проаналізували причини відмов у реєстрації платником ПДВ

З початку 2017 року до фіскальних органів Чернігівської області було подано 724 заяви на реєстрацію платником податку на додану вартість (форми 1-ПДВ).

Начальник відділу обслуговування платників Головного управління ДФС у Чернігівській області Тетяна Говоруха повідомила, що відсоток відмов у реєстрації (перереєстрації) складає близько 20. Проаналізувавши основні причини відмов, фахівці звертають увагу на правильність заповнення заяви та наводять найбільш типові помилки. Серед яких:  

  • у заяві не вказано ПІБ головного бухгалтера або, особи на яку покладено ведення бухгалтерського обліку;
  • невірно зазначена бажана дата  реєстрації (перереєстрації) платником податку на додану вартість;
  • при переході зі спрощеної системи оподаткування зазначається лише одна причина для реєстрації платником податку на додану вартість;
  • не вірно зазначено причина для реєстрації платником ПДВ;
  • не достовірні або не повні дані в ПІБ керівника;
  • не чинна форма заяви 1-ПДВ.

Враховуючи вищезазначене, звертаємо увагу платників податків, що правильне заповнення заяви 1-ПДВ, з дотриманням вимог та строків діючого законодавства, є запорукою безперешкодної реєстрації податкових накладних, своєчасного подання до органів ДФС податкових звітів з ПДВ, а, відповідно, і успішного ведення бізнесу.

_______________________________________________

Про врахування банками балансової вартості активів (кредитів) при розрахунку різниці відповідно до положень п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 Податкового кодексу України

Державна фіскальна служба України з метою належного адміністрування податку на прибуток та у зв'язку з надходженням запитів платників податків стосовно врахування балансової вартості активів (кредитів) при розрахунку різниці для цілей оподаткування відповідно до положень пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє, що позиція Міністерства фінансів України з цього питання викладена у листі від 18.09.2017 N 11210-09-10/25081 і полягає у такому.

Підпунктом 139.3.1 п. 139.3 ст. 139 Кодексу визначено, що банки та небанківські фінансові установи, крім страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, корпоративних інвестиційних фондів та адміністраторів недержавних пенсійних фондів, визнають для оподаткування резерв, сформований у зв'язку із знеціненням (зменшенням корисності) активів згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності.

Положеннями пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу встановлено, що фінансовий результат до оподаткування збільшується на перевищення розміру резерву станом на кінець податкового (звітного) періоду, над лімітом, 20 відсотків (на період з 1 січня 2015 року до 31 грудня 2015 року - 30 відсотків, на період з 1 січня 2016 року до 31 грудня 2018 року - 25 відсотків) сукупної балансової вартості активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшеної на суму резерву, за такими активами згідно з даними фінансової звітності за звітний період.

Пунктом 2 ст. 12 1 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" встановлено, що банки складають фінансову звітність за міжнародними стандартами.

Так, облік фінансових активів, у тому числі відображення зменшення корисності фінансових активів, регулюється МСБО 39 "Фінансові інструменти: визнання та оцінка" (далі - МСБО 39).

Згідно з п. 45 МСБО 39 фінансові активи поділяють на:

- фінансові активи, що обліковуються за справедливою вартістю через прибутки або збитки;

- фінансові активи, доступні для продажу;

- позики та дебіторська заборгованість;

- інвестиції, утримувані до погашення.

При цьому згідно з п. 58 МСБО 39 наприкінці кожного звітного періоду підприємство має оцінювати, чи є об'єктивне свідчення того, що корисність фінансового активу або групи фінансових активів зменшується. Якщо таке свідчення є, то необхідно застосовувати відповідні положення МСБО 39 для визначення суми будь-якого збитку від зменшення корисності.

Пунктами 58 - 62 МСБО 39 описуються вимоги щодо оцінювання наявності об'єктивного свідчення зменшення корисності фінансових активів, які оцінюються за амортизованою собівартістю. У тому числі п. 59 МСБО 39 наводяться події, що можуть бути свідченням зменшення корисності фінансових активів.

Оскільки пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу визначає загальну характеристику активів, балансова вартість яких враховується для розрахунку ліміту, то розрахунок ліміту не обмежується застосуванням виключно балансової вартості знецінених активів.

Таким чином, для визначення граничного ліміту, перевищення розміру резерву над яким збільшує фінансовий результат до оподаткування, має використовуватись сукупна балансова вартість активів, яким притаманний ризик знецінення відповідно до положень міжнародних стандартів фінансової звітності, незалежно від факту формування резерву за такими активами.

Лист ДФС України від 13.11.2017 № 30794/7/99-99-15-02-02-17 «Про врахування банками балансової вартості активів (кредитів) при розрахунку різниці відповідно до положень п.п.139.3.3 п.139.3 ст.139 Податкового кодексу України» розміщено на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72588.html.