Ніжинська об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Чернігівській області інформує

31-01-2018
Податкова інформує

Ніжинська об’єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС у Чернігівській області інформує:

- Отримати фіскальний чек від продавця –  право кожного споживача;

- Останній термін подання звітності та сплати по ЄСВ для підприємців, що перебувають на загальній системі оподаткування, 9 лютого 2018 року;

- Нововведення по сплаті у 2018 році єдиного внеску підприємцями, що перебувають на загальній системі оподаткування;

- Щодо змін у застосуванні РРО та веденні касових операцій;

- Про забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році;

- Для отримання податкової знижки необхідно подати декларацію до 31 грудня;

- Про адміністрування рентної плати за спеціальне використання води у 2018 році;

- Про особливості справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин у 2018 році;

- Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку зобов’язані зберігати первинні 014460 документи;

- Підпільний цех з виготовлення алкогольного фальсифікату знаходився в приватному будинку обласного центру

- Результативність документальних перевірок аудиторами фіскальної служби області зросла;

- Головне управління ДФС у Чернігівській області попереджає про відповідальність за продаж товарів без застосування РРО;

- Протягом 2017 року чернігівськими митниками припинено порушень митних правил на 66,7 мільйонів гривень;

- У 2017 році Чернігівською митницею ДФС перераховано до бюджету майже 5,3 млрд. гривень;

- Як пересвідчитись у відсутності податкового боргу перед бюджетом;

- Увага конкурс!

- Загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО​!»

_______________________________________

Отримати фіскальний чек від продавця –  право кожного споживача

До Головного управління ДФС у Чернігівській області надходить інформація від споживачів щодо порушень суб’єктами господарювання, які здійснюють реалізацію складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, вимог законодавства в частині  застосування РРО. Тобто  при здійсненні розрахункових операцій непоодинокі факти невидачі розрахункових документів.

Зазначеними суб’єктами господарювання грубо порушуються норми законодавства, яке регулює обіг готівки, так і права споживачів щодо якості придбаних товарів чи послуг. Саме на підставі розрахункового документа споживач може скористатись правами наданими Законом України «Про захист справ споживачів» у т.ч. в частині повернення товару, відшкодування отриманої шкоди.

Звертаємо увагу, що Головним управлінням ДФС у Чернігівській області буде продовжена практика проведення перевірок суб’єктів господарювання, які реалізують зазначену категорію товарів.  В разі виявлення фактів  незастосування РРО при проведенні повторних перевірок будуть застосовуватись штрафні санкції у розмірі 100 відс. від вартості реалізованих товарів. Повторні перевірки порушників проводитимуться до повного виконання суб’єктами господарювання вимог законодавства в частині використання РРО при здійсненні розрахункових операцій. 

Закликаємо споживачів вимагати від продавців фіскального чеку за проданий товар. Тільки так ви зможете захисти свої права! А про факти порушень просимо повідомляти Головне управління ДФС Чернігівській області.

_______________________________________

Останній термін подання звітності та сплати по ЄСВ для підприємців, що перебувають на загальній системі оподаткування, 9 лютого 2018 року

Платники єдиного внеску загальної системи оподаткування, зобов'язані сплатити єдиний внесок, нарахований за 2017 рік, до 10 лютого 2018 року.

Базою нарахування єдиного внеску для фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є сума доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.

У разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі платники також зобов'язані визначити базу нарахування. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (22 відсотки від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2017) або 704 грн. на  місяць (3200грн х 22%).

Тож, мінімальна сума єдиного внеску за 2017 рік, яку необхідно сплатити фізичним особам - підприємцям, що перебувають на загальній системі оподаткування, складатиме 8448 грн. (704 грн. х 12 міс.). Останній день сплати – 9 лютого 2018 року.

Поряд з цим, фізичні особи - підприємці, які застосовують загальну систему оподаткування, до 10 лютого 2018 року повинні подати за себе Звіт за 2017 рік про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску за формою згідно таблиці 1 додатка 5 встановленої законодавством форми звітності із зазначенням типу форми «початкова».

_______________________________________

Нововведення по сплаті у 2018 році єдиного внеску підприємцями, що перебувають на загальній системі оподаткування

У зв’язку із змінами у законодавстві починаючи з 1 січня 2018 року підприємці на загальній системі оподаткування сплачують єдиний внесок за себе за результатами кожного кварталу. Такі платежі потрібно здійснювати до 20-го числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачують єдиний внесок. Перший раз за такою схемою єдиний внесок підприємці-загальносистемники сплачують до 20 квітня за 1 квартал 2018 року.

_______________________________________

Щодо змін у застосуванні РРО та веденні касових операцій

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.17р. №984 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000р. №1336 «Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг).

Зокрема підвищено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстратора розрахункових операцій (надалі РРО) є обов’язковим. Також зазначено, що для фізичних осіб – підприємців застосування РРО регламентовано п.296.10 статті 296 Податкового кодексу України, тобто після перевищення обсягу доходів в 1 млн. гривень.

Окремо слід звернути увагу на необхідність застосовувати РРО при реалізації підакцизної продукції не залежно від річного обсягу доходу.

Крім того, внесено зміни до переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій.

Також постановою Правління Національного банку України від 29.12.2017р. №148 затверджено Положення про ведення касових операцій в національній валюті в Україні (далі Постанова 148 та Положення 148), яке офіційно оприлюднено 04.01.2018р. та розміщено на веб-сайті Національного банку України.

Вищезазначеною Постановою 148 скасовано постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004р. №637 від 06.06.13р. №210.

Пунктом 11 Положення 148 оновлено визначення терміну «оприбуткування готівки». А пунктом 12 передбачено, що установи/підприємства зобов’язані розробити та затвердити внутрішнім документом порядок оприбуткування готівки в касі установи/підприємства з урахуванням особливості роботи як установи/підприємства, так і його відокремлених підрозділів.

В реаліях сьогодення, суб’єктами господарювання найчастіше допускаються порушення саме в частині оприбуткування готівки. А зазначеними вище нормативними документами якраз і внесено зміни в порядок ведення касових операцій в національній валюті та визначення терміну «оприбуткування готівки».

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертається до керівників суб’єктів господарювання та фізичних осіб-підприємців, що здійснюють ведення касових операцій в національній валюті дотримуватися норм законодавства з урахуванням останніх змін в законодавстві.

_______________________________________

Про забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році

«Законом України від 7 грудня 2017 року №2245-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році», який набув чинності з 01.01.2018 року:

  • визначено  окремий термін реєстрації в ЄРПН для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) (зміни до п. 201.10 ПКУ);
  • встановлена ставка у розмірі 7% на постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні (зміни до п.п. "в" п. 193.1 ст. 193 ПКУ);
  • викладено у новій редакції п.п. 197.1.25 ПКУ, а саме уточнено норму щодо звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання дитячих книжкових видань.

Крім цього, нагадуємо, що Законом України від 09.11.2017 №2198-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України", який набув чинності 03.12.2017, зокрема, внесено зміни до п.198.6 ст. 198 ПКУ в частині терміну, протягом якого платники податку мають право включити суми ПДВ до податкового кредиту.

Так, у разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування (до внесення змін такий термін складав 365 календарних днів).

Суми податку, сплачені (нараховані) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні/розрахунки коригування до таких податкових накладних в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних, у тому числі для платників податку, які застосовують касовий метод (до внесення змін такий термін складав 365 календарних днів)».

_______________________________________

Для отримання податкової знижки необхідно подати декларацію до 31 грудня

З 1 січня 2018 року стартувала компанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2017 року.

Громадяни, які не є суб’єктами господарювання та які протягом минулого року отримували заробітну плату, з якої утримувався податок на доходи фізичних осіб, мають право на отримання податкової знижки за умови наявності підстав, передбачених Податковим кодексом України.

Податкова знижка надається, якщо у фізичної особи протягом звітного року були втрати на навчання в вищих та професійно-технічних закладах, на отримання доступного житла за державними програмами, на оплату допоміжних репродуктивних технологій, а також пов’язані зі сплатою відсотків за іпотечним кредитом, внесків на благодійність, страхових платежів (внесків, премій) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення тощо.

Для отримання знижки необхідно заповнити та до 31 грудня подати за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. У декларації необхідно вказати суму одержаного за рік доходу у вигляді зарплати, вид понесених витрат, їх розмір і розраховану суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному році, не може перевищувати суму річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у вигляді заробітної плати.

До заробітної плати належать основна та додаткова винагороди, інші заохочувальні та компенсаційні кошти, які виплачують платнику податку на підставі відносин трудового найму.

Після отримання декларації визначається сума, що підлягає поверненню, яка громадянам перераховується протягом 60 днів поштовим переказом або на банківський рахунок.

Звертаємо увагу, що право на отримання податкової знижки не переноситься на наступні роки, тобто для отримання знижки за 2017 рік, необхідно подати декларацію до 31 грудня 2018 року.

Детальніше про право на отримання податкової знижки громадянами можна ознайомитися на веб-порталі ДФС у банері «Деклараційна компанія-2018» за посиланням http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan/

_______________________________________

Про адміністрування рентної плати за спеціальне використання води у 2018 році

Законом України від 07 грудня 2017 року № 2245-УІІІ внесені зміни до Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а саме -  до ст. 255 Кодексу та збільшено на 16,8 відс. (порівняно з діючими у 2017 році) ставки рентної плати за спеціальне використання води (далі - Рентна плата), які застосовуються при обчисленні податкових зобов'язань з Рентної плати за результатами господарської діяльності у 2018 році.

Платники Рентної плати обчислюють суму Рентної плати наростаючим підсумком з початку року та складають податкові декларації за формою, затвердженого наказом Мінфіну від 17.08.2015 №719, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.09.2015 за № 1051/27496 (із змінами і доповненнями).

Податкові декларації з Рентної плати подаються платниками контролюючим органам до закінчення граничного строку подання податкових декларацій за податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу, за місцем податкової реєстрації (п.п. 257.3.4 п. 257.3 ст.257 Кодексу).

Припис п. п. 257.3.4 п. 257.3 ст. 257 Кодексу в частині подання платником Рентної плати податкової звітності необхідно застосовувати з урахуванням п. 63.3 ст.63 Кодексу, а саме за неосновним місцем обліку - місцезнаходженням водних об'єктів або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об'єктів.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов'язань з Рентної плати вважаються за:

IV квартал 2017 року: 9 лютого 2018 року, а останнім днем сплати податку - 19 лютого 2018 року;

І квартал ц.р.: 10 травня та 18 травня 2018 року відповідно;

ІІ квартал ц.р.: 9 серпня та 17 серпня 2018 року відповідно;

ІІІ квартал ц.р.: 9 листопада та 19 2018 року відповідно;

ІV квартал ц.р.: 11 лютого та 19 лютого 2019 року відповідно.

Звертаємо увагу, що  з 01.01.2018 р. до п. 255.1 ст. 255 Кодексу внесено зміни в частині визначення кола платників Рентної плати, а саме: обов'язок платника з Рентної плати покладено на суб'єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів.

Ключовою ознакою первинних водокористувачів є наявність водозабірних споруд та відповідного обладнання для забору води (част. 3 ст. 42 Водного кодексу України).

Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об'єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об'єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (ст. 48 Водного кодексу).

Господарська діяльність з постачання води, яку може провадити платник Рентної плати, класифікується у розділі 36 Класифікації видів економічної діяльності КВЕД-2010 „Забір, очищення та постачання води" та включає у тому числі операції із забору води з рік, озер, свердловин, очищення води для водопостачання, оброблення води для виробничих потреб, розподілення води водопроводами, транспортом або іншими засобами.

Операції, які виконуються власниками дозвільного документа з використанням водного об'єкта, наприклад, питної води, об'єднуються визначенням терміна „виробництво води", тобто забір води з джерел питного водопостачання та/або доведення її якості до вимог на питну воду (ст. 1 Закону України „Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення"). При цьому операції з постачання або транспортування питної води власниками дозволів на спеціальне використання води на практиці можуть і не виконуватися.

З огляду на викладене, з 2018 року норма п. 255.3 ст. 255 Кодексу визначатиме об'єкт оподаткування Рентною платою як фактичний обсяг води, що обліковується як результат водозабору та водопідготовки, наприклад, очищення або оброблення до встановлених для відповідного водного об'єкта нормативних вимог споживання.

_______________________________________

Про особливості справляння рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин у 2018 році

Державна фіскальна служба України, надала для використання у роботі рекомендації щодо особливостей справляння у 2018 році рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин (далі - Рентна плата) та рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.

Розширено перелік об'єктів, які не належать до об'єкту оподаткування Рентною платою за рахунок обсягу газу (метану) дегазації вугільних родовищ, який не відповідає вимогам до якості природного газу, призначеного для транспортування, промислового або комунально-побутового споживання (пп. 252.4.8 п. 252.4 ст. 252 Кодексу).

Впроваджено пільгові ставки у розмірі 12 та 6 відс. вартості об'єктів оподаткування Рентною платою за природний газ, що видобуватиметься із покладів глибиною до та понад 5000 метрів відповідно (далі - Пільгова ставка) гірничими виробками, які у Кодексі визначені як «нові свердловини» (п. 252.20 ст. 252, пп. 14.1.124  п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Особливу увагу необхідно звернути на визначення терміну «нова свердловина», як об'єкту, пов'язаному з оподаткуванням. Зокрема,:

«нова свердловина - свердловина, буріння якої розпочато від денної поверхні суходолу (рівня нуль метрів згідно з проектом свердловини) після 1 січня 2018 року, ідо підтверджується актом про введення в екхплуатацію бурової установки».

Зважаючи на те, що об'єкт оподаткування Рентною платою є обсяг товарного природного газу, що видобутий у звітному періоді, то запропонована редакція об'єкту, пов'язаного з оподаткуванням, який ідентифікує лише момент можливого спорудження гірничої виробки, не забезпечує ідентифікацію:

а)  звітного періоду, у якому може бути застосована Пільгова ставка;

б)  порядку обчислення об'єкту оподаткування за Пільговою ставкою.

Правила розробки нафтових і газових родовищ, що затверджені наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 15.03.2017 № 118, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 02.06.2017 за №692/30560, визначають як порядок ідентифікації свердловин за групами: основний фонд видобувних свердловин, основний фонд нагнітальних свердловин, контрольних (спостережних, п'єзометричних) свердловин; оціночних, оціночно-експлуатаційних свердловин; спеціальних (иоглинальних, водозабірних, дегазаційних тощо) свердловин, але й встановлюють основні вимоги до організації та здійснення розробки родовищ вуглеводнів та регламентують відносини суб'єктів господарювання та центральних органів виконавчої влади, що виникають під час користування нафтогазоносними надрами, з метою їх комплексного і раціонального використання.

Зокрема, наказом Державного комітету природних ресурсів України від 20.04.2005 № 76, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 06.09.2005 за №995/11275, регламентовано Порядок ведення обліку нафтових і газових свердловин, який у тому числі передбачає складання Паспорта свердловини із зазначенням у ньому не тільки виду свердловини, але й «результати випробовування свердловини» щодо дати випробовування, та інтервалу глибин випробовування (розд. 7 Паспорту), а також «стан експлуатації» в частині дати початку експлуатації та інтервалу глибин перфорації (видобування) (розд. 11 Паспорту).

Таким чином, ідентифікація звітного періоду, у якому можуть застосовуватися Пільгові ставки може бути виконаною на підставі відповідних розділів отриманого від платника Паспорта свердловини.

При визначенні об'єкта оподаткування за Пільговою ставкою в межах ділянок надр із свердловини, що введено в експлуатацію до 2018 року, необхідно враховувати різницю між величиною об'єкту оподаткування Рентною платою, задекларованому у звітному періоді що передує зазначеної у Паспорті свердловини календарному місяцю введення в експлуатацію, та обсягом у відповідному звітному періоді після введення в експлуатацію «нової свердловини».

3) Затверджено ставки Рентної плати для вуглеводнів, що видобуватимуться в умовах угод про розподіл продукції у розмірі 2 та 1,25 відс. для нафти та природного газу відповідно (п. 252.20 ст. 252 Кодексу).

4) 3 метою формування джерел фінансування територіальних громад, подібно до існуючого розподілу коштів Рентної плати, що надходить від інших ніж вуглеводнева сировина видів корисних копалин, з 2018 року запроваджується розподіл Рентної плати, що надходить від вуглеводневої сировини у співвідношенні 5 до 95 відс. загального фонду місцевого та державного бюджетів відповідно (п. 41 -42 ст. 64 та п. 51 ст. 29 Бюджетного кодексу України).

Оскільки, п. 41 ст. 66 та п. 31 ст. 69 Бюджетного кодексу України передбачено додатковий розподіл коштів доходів місцевого бюджету між бюджетами територіальних громад, а також сільських, селищних та міських рад, то виникає необхідність деталізації додатків розрахунку Рентної плати із складанням в межах розрахунків за спеціальними дозволами окремих додатків із зазначенням кодів адміністративно-територіального устрою за місцезнаходженням відповідних об'єктів пов'язаних із видобуванням вуглеводневої сировини.

Приклад заповнення податкових розрахунків з рентної" плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини у зв'язку із запровадженням розподілу надходжень цієї плати між державним та місцевими бюджетами наведено у статті «Видобуток вуглеводнів: розподіл доходів», що опублікована у журналі «Вісник» від 22 вересня 2017 року № 35 (939).

Проте, у січні 2018 року сплачені платниками суми рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини за податковими зобов'язаннями грудня 2017 року зараховуватимуться у повному обсязі до загального фонду Державного бюджету України.

5)  Збільшено ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин (п. 45 розд. І Закону № 2245), а саме:

5.1. для зберігання природного газу та газоподібних продуктів, нафти та інших рідких нафтопродуктів ставки збільшено на 16,7 відс.;

5.2. для витримування виноматеріалів, виробництва і зберігання винопродукції, а також для провадження іншої господарської діяльності - на 16,8 відс.;

5.3. для вирощування грибів, овочів, квітів та інших рослин - на 16,2 відс.;

5.4. для зберігання харчових продуктів, промислових та інших товарів, речовин і матеріалів - на 17,6 відсотка.

_______________________________________

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку зобов’язані зберігати первинні документи

Згідно із п.п. 296.1.1 п. 296.1 ст. 296 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які не є платниками податку на додану вартість, ведуть Книгу обліку доходів шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів.

Форма книги обліку доходів, порядок її ведення затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Платники єдиного податку третьої групи (фізичні особи – підприємці), які є платниками податку на додану вартість, ведуть облік доходів та витрат за формою та в порядку, що встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Для реєстрації Книги обліку доходів та витрат такі платники єдиного податку подають до контролюючого органу за місцем обліку примірник Книги (п.п. 296.1.2 п. 296.1 ст. 296 ПКУ).

Платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 ПКУ).

Платники податків зобов’язані забезпечити зберігання документів, визначених п. 44.1 ст. 44 ПКУ, а також документів, пов’язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів – для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до ст. 39 ПКУ) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання – з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності (п. 44.3 ст. 44 ПКУ).

При заповненні податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця використовуються дані книги обліку доходів або книги обліку доходів та витрат, тому їх показники у відповідності до норм п. 44.1 ст. 44 ПКУ повинні бути підтверджені первинними документами, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок згідно із п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 ПКУ.

Отже, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку зобов’язані забезпечити зберігання первинних документів, на підставі яких заповнювалися дані книги обліку доходів або книги обліку доходів та витрат, що використовувалися для складання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця, або інші первинні документи, які використовуються для складання податкової звітності по іншим податкам і зборам – у разі їх сплати. Такі первинні документи зберігаються не менш як 1095 днів з дня подання податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця або іншої податкової звітності, для складення якої вони використовуються.

За незабезпечення зберігання первинних документів до платників єдиного податку можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ст. 121 ПКУ, зокрема незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Слід зазначити, що згідно з п. 297.3 ст. 297 ПКУ платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.

При відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку, у разі виявлення факту щодо неутримання податку на доходи фізичних осіб при виплаті доходу громадянам до платників податків застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ст. 127 ПКУ, та на суму грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нараховується пеня згідно з п.п. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 ПКУ.

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 107.11).

_______________________________________

Підпільний цех з виготовлення алкогольного фальсифікату знаходився в приватному будинку обласного центру

У ході проведення спецоперації «Акциз-2018» та розслідування кримінального провадження, розпочатого за частиною 3 статті 204 (незаконне виготовлення, зберігання, збут і транспортування з метою збуту підакцизних товарів) Кримінального кодексу, співробітниками податкової міліції під процесуальним керівництвом прокуратури Чернігівської області, виявлена незаконна діяльність з виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв.

Підпільний цех, в якому виробляли фальсифікат, був розташований в  приватному будинку обласного центру. Виробництво здійснювалось шляхом змішування спирту невідомого походження з водою та іншими харчовими домішками з використанням обладнання, що забезпечує масове виробництво. В подальшому фальсифікат розливався в скляну тару з логотипами відомих алкогольних напоїв.

Зловмисники реалізовували сурогат на території Чернігівської області, значно поширивши мережу розповсюдження за допомогою Інтернет ресурсів.

Потужність виявленої гуральні перевищувала 2 тисячі літрів фальсифікату щомісяця.

За результатами проведених 7 обшуків в місцях виготовлення і зберігання фальсифікату, а також в автомобілі, на якому здійснювалось його транспортування, із незаконного обігу вилучено: 130 літрів спирту; 550 літрів фальсифікованих  алкогольних напоїв; 650 марок акцизного податку України з ознаками підробки;  автотранспортний засіб та обладнання для масового виробництва сурогату (шланги, насоси, лійки, порожня тара з нанесеними логотипами торгівельних марок.

Загальна сума вилучених товарно-матеріальних цінностей складає 560 тис. гривень. На даний час триває досудове розслідування, встановлюються всі обставини вчиненого кримінального правопорушення.

_______________________________________

Результативність документальних перевірок аудиторами фіскальної служби області зросла

Протягом 2017 року управлінням аудиту Головного управління ДФС у Чернігівській області проведено 307 документальних перевірок, що у вдвічі менше ніж у минулому році.           За результатами перевірок суб’єктів господарювання–юридичних осіб встановлено заниження податкових зобов’язань на суму 87 млн.грн., що на 21 млн.грн. більше ніж у 2016 році. З цієї суми протягом 2017 року за результатами документальних перевірок сплачено податків до бюджетів усіх рівнів майже 40 млн.грн., що більше ніж у попередньому році на 6 млн.гривень.

ГУ ДФС у Чернігівській області звертає увагу платників податків, що документальні перевірки підприємств з питань дотримання вимог податкового законодавства здійснюються при наявності у них податкових ризиків щодо недоплати сум податків, зборів, які визначаються системою ризикоорієнтованого відбору та іншою податковою інформацією ДФС України.

Таким чином був сформований план-графік документальних планових перевірок на 2018 рік, який у відповідності до вимог законодавства оприлюднений на офіційному веб-сайті ДФС України.

_______________________________________

Головне управління ДФС у Чернігівській області попереджає про відповідальність за продаж товарів без застосування РРО

Технічні можливості сучасних реєстраторів розрахункових операцій (надалі РРО) дозволяють проводити аналіз діяльності торгової точки не виходячи з кабінету, - наголошують в управлінні аудиту ГУ ДФС у Чернігівській області. Сучасні РРО здійснюють передачу даних про реалізацію товарів та послуг до центральної бази даних ДФС України.

З метою забезпечення повноти та достовірності даних про обсяги готівкового продажу, фіскальною службою  здійснюється аналіз отриманих даних. Визначається перелік РРО, які мають незначний місячний виторг. Особливу увагу привертають РРО, через які за місяць реалізується товару на незначні суми.

Такі факти можуть свідчити про проведення  суб’єктами господарювання розрахунків без застосування РРО,  що в кінцевому результаті призводить до зменшення обсягів  оподатковуваних операцій.  Такі  факти  є прямим  порушенням Закону України „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,  громадського  харчування та послуг”.

Окремі суб’єкти господарювання, які придбали ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами, декларують такі суми обсягів реалізації  алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які не забезпечують окупність самих ліцензій. І якщо враховувати те, що  певні кошти витрачаються суб’єктом господарювання на забезпечення своєї діяльності, то виникають сумніви щодо повноти відображення доходів.

 Тому, Головне управління ДФС у Чернігівській області звертається до керівників суб’єктів господарювання у сфері ресторанного бізнесу та громадського харчування з проханням дотримуватися норм законодавства та попереджає про відповідальність за їх порушення.

Не пробиття чеків при обслуговуванні ваших клієнтів веде до втрат, як бюджету держави, так і місцевого бюджету. Громади  ж області - недоотримають кошти, які вкрай потрібні на розвиток та благоустрій інфраструктури, а також підвищення соціальних стандартів.

Головне управління ДФС у Чернігівській області звертається з проханням до небайдужої громади, вимагати від продавців пробиття чеків через касовий апарат. А при наявності фактів систематичного порушення законодавства щодо проведення розрахункових операцій, просимо письмово повідомляти Головне управління ДФС у Чернігівській області за адресою:  м. Чернігів, вул. Реміснича, 11.   

_______________________________________

Протягом 2017 року чернігівськими митниками припинено порушень митних правил на 66,7 мільйонів гривень

За минулий рік підрозділами Чернігівської митниці ДФС виявлено та припинено 1112 порушень митних правил, загальна вартість предметів у яких становить 66,7 млн. гривень.

Серед затриманих товарів переважають промислові товари сировина й матеріали (54 млн. грн.), транспортні засоби (близько 4 млн. грн.), валютні цінності (1,3 млн. грн.), продовольство і сільгосппродукція (майже 873 тис. грн.).

Викрито 77 фактів незаконного переміщення через кордон наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів та прекурсорів. До правоохоронних органів направлено 33 повідомлення про протиправні діяння, що містять ознаки злочинів, передбачених ст. 305 КК України.

З незаконного обігу вилучено наркотичні засоби, психотропні речовини (таблетки «феназепам», «Tramadex OD 100», «ALPRAZOLAM», «трамадол») та прекурсори.

_______________________________________

У 2017 році Чернігівською митницею ДФС перераховано до бюджету майже 5,3 млрд. гривень

Протягом минулого року обсяги надходжень митних платежів до державного бюджету склали 5,289 млрд. гривень. У порівнянні з позаминулим роком надходження зросли майже на 724 млн. гривень.

Про це повідомили у Чернігівській митниці ДФС.

Серед основних бюджетоформуючих товарів - мінеральні добрива, тютюнова сировина, вугілля кам’яне, пневматичні гумові шини, тютюн промислового виробництва, трактори, пиво солодове, папір та картон, фільтропалички та джут ацетатний.     

У розрізі податків найбільшу частку становить податок на додану вартість –  4,5 млрд. гривень. На другому місті - ввізне мито, якого сплачено та перераховано 621,7 млн. грн., потім акцизний податок - 34 млн. грн., єдиний збір – понад 31 млн. грн., вивізне мито – 9 млн. грн. та плата за виконання митних формальностей – майже 1,8 млн. гривень.

Всього у 2017 році імпорт товарів здійснювали 658 імпортерів, у тому числі  220 (33 відс.) - з  інших регіонів.

_______________________________________

Як пересвідчитись у відсутності податкового боргу перед бюджетом   

Головне управління ДФС у Чернігівській області повідомляє, що на початок січня поточного року кількість боржників перед бюджетом з сумою боргу до 1000 гривень становила 9345 ФОП та 1274 юридичних осіб. 

Згідно Податкового кодексу, податкова вимога надсилається тільки на суму боргу, що перевищує 60 неоподаткованих мінімумів доходів громадян. На сьогодні це 1020 гривень. Через це, деякі  платники можуть не знати про наявність у них податкового боргу.

Тому, Головне управління ДФС у Чернігівській області звертається до всіх платників з проханням перевірити - чи не являєтесь Ви боржником перед бюджетом з сумою боргу до 1000 гривень.

Перевірити себе ви можете у переліках боржників, які розміщені на субсайті Територіальних органів ДФС у Чернігівській області у розділі «Корисні посилання»: http://ch.sfs.gov.ua/korisni-posilannya.

_______________________________________

Увага конкурс!

Головне управління ДФС  у Чернігівській області оголошує конкурсний відбір суб’єкта оціночної діяльності, якому буде доручено проведення незалежної оцінки наступного майна, яке перебуває у податковій заставі:

1. Обєкт нерухомості – будівля готелю «Градецький», загальною площею 9986,1 кв.м, за адресою  м. Чернігів, проспект Миру, 68, що належить ПАТ Готель «Градецький».

2. Вагончик будівельний БМС, габаритні розміри 2460х8000х2550см, площа 19,68 кв.м., р.в. 2010  за адресою м. Чернігів, вул.. Любецька, 157, що належить ТОВ «Чернігівгазспецсервіс».

3. Стоматологічна установка «Gnatus-Artus» , введено в експлуат.15.08.2014р., за адресою м. Ніжин, що належить ПП «Лабораторія Дентатех».

Відповідно до п.95.16 ст.95 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI, оплата послуг суб’єкта оціночної діяльності буде здійснюватись після реалізації вказаного майна.

Письмові заяви на участь у конкурсному відборі приймаються за адресою : м. Чернігів, вул. Реміснича, 11.

_______________________________________

Загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО​!»

Колектив Головного управління ДФС у Чернігівській області долучився до загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО​!», який проводять працівники Головного територіального управління юстиції у Чернігівській області.

Провідні фахівці управління юстиції проінформували податківців щодо важливих нововведень у роботі органів юстиції, наголосили на актуальних питаннях державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, системи  роботи органів нотаріату, окремих питаннях ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Наприкінці заходу відбулась дискусія, під час якої податківці отримали вичерпні відповіді на свої питання. 

_______________________________________

array(1) { [0]=> string(27) "templates/uk/page_cols3.php" }
array(4) { ["sid"]=> int(10994) ["www"]=> NULL ["org_name"]=> string(42) "Ніжинська районна рада" ["tp"]=> string(4) "page" }